FAQ

Czy mogę odebrać zamówiony towar osobiście?
Tak, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub e-mailowym, zapraszamy do naszego polskiego biura, mieszczącego się we Wrocławiu przy ulicy Kobierzyckiej 10.

Jakie są możliwe formy dostawy?
Zamówienie dostarczamy za pośrednictwem Poczty Polskiej, UPS lub serwisu www.paczkomaty.pl

Ile trwa dostawa?
Dostawa zabiera do 12 dni roboczych od momentu zaksięgowania przelewu na naszym koncie. Prowadzone statystyki wskazują, że 85% zamówień dociera do klienta w ciągu 5 dni roboczych.

Gdzie mogę zapoznać się z regulaminem? 
Tu jest link do regulaminu [link]

Czy mogę sprzedać Wam posiadane monety?
Tak, skupujemy wszelkiego rodzaju produkty z metali szlachetnych. Klient otrzymuje od nas 96% kwoty za jaką je odsprzedamy, co oznacza tylko 4% marży za nasze usługi.

Czy jest możliwość całkowicie anonimowego zakupienia towaru bez tworzenia konta w serwisie i bez posiadania konta w banku?
Tak, za pośrednictwem paczkomatów. Więcej szczegółów dostępnych jest w zakładce zamówienia anonimowe [link]

Czy mogę zwrócić zakupiony towar?
Zgodnie z prawem Unii Europejskiej, zwrotowi nie podlegają przedmioty będące prawnymi środkami płatniczymi i złoto dewizowe, analogicznie do tego, że nie można oddać banknotów zakupionych w kantorze. Zwrotowi podlegają wszelkie inne towary na zasadach ogólnych określonych prawem unijnym.

Czy sprzedawca jest płatnikiem VAT?
Tak, nasza firma jest płatnikiem VAT w Polsce.

Czy otrzymam fakturę VAT?
Kupujący otrzymuję fakturę VAT ze stawką 0% na produkty ze złota inwestycyjnego.
Na produkty pochodzące ze skupu (używane) nabywca otrzymuje fakturę VAT marża.
Na pozostałe produkty obowiązuje stawka 23%.

Dlaczego otrzymałem niepodpisaną fakturę VAT?
Zgodnie z prawem europejskim, faktury nie wymagają podpisu wystawcy [link].

Czy do monet dołączone są certyfikaty?
Nie. Producenci monet inwestycyjnych nie dostarczają certyfikatów wraz z towarem. Certyfikatem jest samo wybicie monety – po jakości wybicia i zgodności z parametrami (wymiary, waga) wiemy, że moneta jest prawdziwa. 

Czy do sztabek dostarczane są certyfikaty?
Tak, do sztabek złota zawsze dostarczany jest certyfikat. W zależności od producenta sztabek, może to być certyfikat wystawiany przez naszą firmę lub sztabka opakowana jest w coincard, będący jednocześnie opakowaniem i certyfikatem.

Ile kosztuje przesyłka?
Ceny zależne są od wartości zamówienia i są tutaj [link]

Czy nasza korespondencja jest poufna?
Klientom, którym zależy na poufności korespondencji, sugerujemy używanie oprogramowania PGP (link). Nasz klucz publiczny jest do pobrania z serwerów, a na życzenie możemy go również wysłać e-mailem przed rozpoczęciem właściwej korespondencji. 

Czy można zapłacić przy pomocy waluty bitcoin?
Tak, z przyjemnością przyjmujemy takie płatności. Prosimy zapytać naszych pracowników o aktualną wycenę zamawianych produktów. 

Czy można płacić walutami innymi niż złotówki?
Przyjmujemy płatności w EUR, USD, CZK oraz CHF. Transakcja jest rozliczana według kursu średniego NBP w danym dniu, powiększonego o 1% kosztów przewalutowania. 

Czy przysługuje mi prawo do odstąpienia od umowy kupna?
W przypadku zakupu środków dewizowych, niestety nie ma takiej możliwości. Transakcja jest wiążąca i nie podlega regulacjom dotyczącym dokonywania zakupów w Internecie, które umożliwiają odstąpienie od umowy kupna w ciągu 10 dni. Walory dewizowe podlegają takim samym zasadom jak akcje czy waluta obca – nie można ich zwrócić maklerowi czy kantorowi dlatego, że zmieniliśmy zdanie lub spadła cena.
Prosimy o przemyślane zakupy. 

Jaką mam gwarancję, że zarobię na zakupionych monetach i sztabkach?
Nie dajemy takiej gwarancji. Metale szlachetne podlegają wahaniom kursów, podobnie jak inne instrumenty finansowe czy surowce. Ceny mogą wzrastać lub spadać, a Kupujący musi mieć świadomość, jaką niesie ryzyko ich zmian, gdyż odpowiedzialność za dokonany zakup spada na niego.